Checklist voor de Techniek van je Trouwfeest

DJ Zangeres Trouwfeest - Wedding party - NachtArchitect - The Loft, Adam Toren, Amsterdam

Hieronder vind je een handige checklist die je kunt gebruiken om ervoor te zorgen dat de techniek van je trouwfeest vlekkeloos verloopt. Waar relevant vind je voor toelichting op de items op de checklist aanvullende artikelen en videos! Gebruik deze checklist om met alle betrokkenen het gesprek aan te gaan, van ceremoniemeester tot trouwlocatie, van DJ tot artiesten!

Geluid:

  1. Zijn er meer dan 4 geluidspunten voorzien op de dansvloer om een vol en rijk geluid te garanderen?
  2. Heb je voldoende luidsprekers in verhouding tot het aantal gasten?
  3. Zijn er voldoende microfoons beschikbaar en zijn er genoeg draadloze opties?
  4. Als er artiesten aanwezig zijn, heb je dan voldaan aan alle technische en niet-technische eisen volgens de riders?
  5. Zijn de plekken voor stukjes, artiesten, en DJ zodanig gepositioneerd dat microfoons niet rondzingen?
  6. Zijn soundchecks met artiesten gepland? (zie DRAAIBOEK post)
  7. Is de juiste DJ-apparatuur beschikbaar? Bijvoorbeeld van het merk Pioneer, met het juiste aantal decks (spelers), en de juiste versies van de apparatuur. Is er een speaker/monitorbox voor de DJ indien gevraagd?

Beeld:

  1. Als er gebruik wordt gemaakt van beeld, staat alles dan op één laptop, in één presentatie, in de juiste volgorde? Zijn er zwarte slides toegevoegd tussen de acts/optredens waarbij beeld nodig is, zodat de schermen leeg zijn en niet aan/uit hoeven te worden gezet?
  2. Is de audio voor beeldpresentaties aangesloten op de installatie en getest?
  3. Is het duidelijk wie de laptop bedient? Heeft deze persoon geoefend?

Licht:

  1. Is de basisverlichting op orde, zodat de gehele dansvloer vanuit meerdere kanten in alle kleuren kan worden verlicht?
  2. Zijn de plekken voor stukjes, artiesten, en DJ goed uitgelicht?
  3. Heeft de lichtoperator een duidelijke briefing gehad zodat hij/zij creatief kan meedenken en alles uit je installatie kan halen?
  4. Is de plek waar de DJ staat mooi om naar te kijken voor het publiek? Worden gasten niet verblind als ze ernaar kijken?

Zaal:

  1. Is er bij de indeling van de ruimte gedacht aan zowel gasten die willen praten met elkaar (bijvoorbeeld bij de bar) en gasten die graag dansen?
  2. Als het rustiger wordt, later op de avond, is het dan mogelijk om de ruimte op organische manier te verkleinen zodat deze intiem en gezellig blijft?

Personeel:

  1. Is voor alle technische medewerkers duidelijk wat hun rol is en wie het aanspreekpunt is (bijvoorbeeld de ceremoniemeester)?
  2. Is er een draaiboek opgesteld, afgestemd en gedeeld?

Het is belangrijk om alles dubbel te controleren voordat het evenement begint om te zorgen voor een soepel verloop van de dag. Met deze checklist ben je al een heel eind op weg om ervoor te zorgen dat alles op technisch vlak vlekkeloos verloopt tijdens je trouwfeest. Veel succes en geniet van je dag!



Geplaatst

in

door